En inblick i polyvärlden

För sex månader sedan bestämde jag och min sambo oss för att öppna upp vårt förhållande. Resan liknas kanske bäst vid en åktur i en berg och dal-bana. Vi har båda gått i dessa tankar i flera år även om jag kanske har varit mest drivande. Det känns helt enkelt naturligt att man kan älska, vara attraherad och intresserad av flera personer utan att det på något sätt tar bort den kärlek, attraktion och intresse jag har för min älskade sambo. Svartsjuka har självklart varit närvarande även om vi jobbar aktivt med det. Hur hanterar man det när ens sambo är på dejt och man sitter hemma ensam? Det är mycket att hantera samtidigt tycker jag att det har berikat vår relation. Vi pratar mer med varandra och har fått en helt ny superhärlig kommunikation! När vi gemensamt tog det första steget (jätteläskigt!) ut i poly-världen bestämde vi oss också för att börja i parterapi. Det har verkligen underlättat för oss. Vi går i terapi på  Psykologa i Stockholm, men för er som är intresserade finns det många terapeuter även i andra städer som inte fruktar ämnet poly.

Poly

Kommentera

