Högtid värd att besöka i Spanien

Jag har varit inne på Husmanhagberg Spanien då jag varit lite sugna på att testa att bo i ett annat land och ha det lite som ett extraboende. Jag har besökt landet ett flertal gånger och vet exakt vad jag ger mig in på. Spanjorer är extremt stolta över sitt folk och sina traditioner och som ni vet älskar jag traditioner och högtider. Jag har åkt till Spanien flera gånger bara för att upptäcka högtiden Feria de Abril som betyder Aprilmarknad som varar i en vecka under just April månad. Gatorna i Sevilla fylls med folk som klär sig i traditionella spanska kläder, det är traditionella blomsterdekorationer och musiker överallt. Man dansar den spanska dansen flamenco, äter den traditionella rätten pescaito som är stekt fisk, åker attraktioner på nöjesfältet och kollar på tjurfäktning. Det roliga är att festen aldrig slutar utan håller på hela dagarna och hela nätterna. Den sista dagen firas med en fyrverkeriföreställning som är helt magisk. Detta är en stor fördel med att besöka Spanien.

Kvinna dansar med folk i bakgrunden

Lämna en kommentar